
 

 

http://suratiundhiyu.wordpress.com/ 

WHO OWNS THE MEDIA IN INDIA??????? 

SHOCKING BUT TRUE……… 

INTERESTING ARTICLE ON OWNERSHIP OF MEDIA .....ONE MUST READ 

Let us see the ownership of different media agencies. 

NDTV: A very popular TV news media is funded by Gospels of Charity in Spain Supports 

Communism. Recently it has developed a soft corner towards Pakistan because Pakistan 

President has allowed only this channel to be aired in Pakistan . Indian CEO Prannoy Roy is 

co-brother of Prakash Karat, General Secretary of the Communist party of India . His wife and 

Brinda Karat are sisters. 

India Today : Which used to be the only national weekly which supported BJP is now 

bought by NDTV!! Since then the tone has changed drastically and turned into Hindu bashing. 

CNN-IBN: This is 100 percent funded by Southern Baptist Church with its branches in all over 

the world with HQ in US.. The Church annually allocates $800 million for promotion of its 

channel. Its Indian head is Rajdeep Sardesai and his wife Sagarika Ghosh. 

Times group list: 

Times Of India, Mid-Day, Nav-Bharth Times, Stardust, Femina, Vijay Times, Vijaya Karnataka, 

Times now (24- hour news channel) and many more... 

Times Group is owned by Bennet & Coleman. 'World Christian Council' does 80 percent of the 

Funding, and an Englishman and an Italian equally share balance 20 percent. The Italian 

Robertio Mindo is a close relative of Sonia Gandhi. 

Star TV: It is run by an Australian, who is supported by St. Peters Pontifical Church 

Melbourne. 

Hindustan Times: Owned by Birla Group, but hands have changed since Shobana Bhartiya 

took over. Presently it is working in Collaboration with Times Group. 

The Hindu: English daily, started over 125 years has been recently taken over by Joshua 

Society, Berne , Switzerland .. N. Ram's wife is a Swiss national. 



 

 

Indian Express: Divided into two groups. The Indian Express and new Indian Express 

(southern edition) ACTS Christian Ministries have major stake in the Indian Express and latter 

is still with the Indian counterpart. 

Eeenadu: Still to date controlled by an Indian named Ramoji Rao. Ramoji Rao is connected 

with film industry and owns a huge studio in Andhra Pradesh. 

Andhra Jyothi: The Muslim party of Hyderabad known as MIM along with a Congress 

Minister has purchased this Telugu daily very recently. 

The Statesman: It is controlled by Communist Party of India. 

Kairali TV: It is controlled by Communist party of India (Marxist) 

Mathrubhoomi: Leaders of Muslim League and Communist leaders have major investment. 

Asian Age and Deccan Chronicle: Is owned by a Saudi Arabian Company with its chief 

Editor M.J. Akbar. 

Gujarat riots which took place in 2002 where Hindus were burnt alive, Rajdeep Sardesai and 

Bharkha Dutt working for NDTV at that time got around 5 Million Dollars from Saudi Arabia to 

cover only Muslim victims, which they did very faithfully. Not a single Hindu family was 

interviewed or shown on TV whose near and dear ones had been burnt alive in Godhara, it is 

reported. 

Tehelka: Tarun Tejpal of http://tehelka.com/Tehelka.com regularly gets blank cheques from 

Arab countries to target BJP and Hindus only, it is said. 

THE OWNERSHIP EXPLAINS THE CONTROL OF MEDIA IN INDIA BY 

FOREIGNERS.THE RESULT IS OBVIOUS. 

PONDER OVER THIS. NOW YOU KNOW WHY EVERY ONE IS AGAINST 

TRUTH, HOW VERY SAD. 

DON'T FORGET TO SHARE, LET THE TRUTH BE KNOWN TO EVERYONE 

BROUGHT TO YOU BY VIPUL DESAI – desaivm50@yahoo.com 

http://suratiundhiyu.wordpress.com/ 

mailto:desaivm50@yahoo.com

